Mest om håndarbeide, men også andre ting jeg liker å gjøre.

fredag 15. januar 2010

BRETTEPOSER


Før jul fant jeg mønster til Bretteposer i Julegleder (Stenkløv og Morken, 2009). Disse sydde jeg mange av og gav bort sammen med telys og lyseslukker, 1/4 ferdig strikkeskjerf og garn(Sterk) og sokkeoppskrift. Alle ble vel fornøyde og skjerfet ble ferdig i 2009 (holder på med et til - på bestilling):-).
Så leste jeg Timotei sin blogg og hennes sømforklaring til poser. Ideen med vrengeåpning på toppen var kjempelurt og jeg måtte sy også etter hennes mal. Men selvsagt skriver en ikke ut det en leser . går til symaskina og syr etter hodet - men helt som "i byn" ble det ikke.
Mine ble bredere og ikke så høye.....
Men de fungerer fint - satte på en gardinring, så kan det bli helårs-håndarbeidspose til Svigerinnen istedet for juleposen.
Har senere sydd noen "små" og kombinert teknikkene.
Ei veske fra "Quilt and More" har det også blitt.

Ei herlig syuke er over - nå er det fredagskveld og TVstrikkekveld i Go´stoln.
GO HELG!!

1 kommentar:

  1. Heisann,
    så fine bretteposane dine vart. Eg har også prøvd Timotei si gode oppskrift på desse, og det blir nok neste års slager på julegavefronten. Ser at du også er nystarta bloggar. Gledar meg stort, eg - og prøver å finne ei form eg er fornøyd med. Lykke til vidare!

    SvarSlett

Read more: http://www.mylivesignature.com/mls_wizard2_1.php?sid=54488-131-0C40EDE92F6C49DCA9B5C2D0F1622563##ixzz0kVxkSwr5