Mest om håndarbeide, men også andre ting jeg liker å gjøre.

mandag 8. mars 2010

Mandagsrapport

Strikketøyet for tiden er en cape/vest designet av Hanne Falkenberg. Hun er en dansk designer som leverer ferdige pakker med garn og mønster. Du kan lese mere om henne her
Denne heter MARIAGER og strikkes i rillestrikk - har nok arbeide ei stund :-D




Fikk denne "do-rullen" i gave her om dagen



Med knappenålsmotiv er den for fin til å bruke "der bak":-), jeg tar den til nesepuss ved symaskina.

En liten venn har fått rollen som Politimester Bastian i barnehageteateret - og da var det spørsmål om "Tante" kunne lage uniformen - her er jakka ferdig, og bukse skal det nok også bli. Blir spennende å komme på besøk til Oslo senere i uka og få prøvd kostymet.






Godt vi har håndarbeide, mens vi lengter mot VÅR.

3 kommentarer:

  1. Hei Liven. Strikketøyet ditt såg så spennende ut at eg tok en tur innom Hanne... hun hadde mye pent ja! :oD Skal ikke se bortifra at eg tar en titt til...ha ha ha eg har nå absolutt INGENTING å ta meg til!!!! ha ha ha, men pent var det. Håper det kommer bilde av hele politimesteren :o)

    klem hk

    SvarSlett
  2. Åh jeg Hanne falkenberg er bare så god til at lave strikkeopskrifter, jeg tror at jeg har strikket fire af hendes modeller. Men jeg har aldrig strikket den som du har har gang i, men kunne utrolig godt tænke mig det.
    Hvor bliver det en flot politimester :-)

    SvarSlett
  3. Hei, koselig blogg du har :) Eg er ein stoooor beundrar av folk som kan traktere symaskiner og her var det masse spennande og fint ! Sjølv kan eg såpass at eg kan tre ei maskin.

    Eg kjem heilt sikkert tilbake:))

    SvarSlett

Read more: http://www.mylivesignature.com/mls_wizard2_1.php?sid=54488-131-0C40EDE92F6C49DCA9B5C2D0F1622563##ixzz0kVxkSwr5